Voor 18:00 besteld, morgen in huis!

4,9 / 5
9 beoordelingen!

Stichting Webshop Keurmerk

14 dagen gratis retourrecht!

Winkelwagen

Wifi signaal krachtiger maken met een wifi versterker

Wifi signaal krachtiger maken met een wifi versterker

Door: Bodhi Dogger
31 jan. 2022

Blogpost delen:

In een tijdperk waarin we mobiel willen zijn op elk moment en ook overal willen Netflixen met een goede verbinding, is een sterk wifi signaal steeds belangrijker. De meeste wifi netwerken hebben een goed bereik, zeker in een kleine ruimte. Maar hoe meer apparaten vervolgens gebruikmaken van deze verbinding, hoe zwakker het signaal vaak wordt. En omdat we allemaal steeds meer gebruikmaken van wifi, zorgen al die netwerken dicht bij elkaar in de buurt ook nog eens voor verstoringen. Bovendien, muren en plafonds helpen soms ook niet mee. Om het wifi signaal krachtiger te maken en optimaal van het bereik van het netwerk te kunnen profiteren, zowel in als om het huis of bedrijf, kun je het signaal met een wifi versterker verbeteren.

Een wifi router

Let op het verschil tussen een wifi router en wifi versterker. Zonder modemrouter heb je geen netwerkverbinding dus meestal krijg je dat apparaat al via je internetprovider. Het nadeel is alleen dat dit modem in de buurt moet staan van de centrale aansluiting, dus waar de kabel het huis in komt. Dat is vaak in de meterkast of ergens in de hoek van de huiskamer. Niet de meest geschikte plek want hoe centraler de router in huis staat, hoe beter de draadloze verbinding in alle kamers.

Als het wifi bereik inderdaad zwakker is omdat de router noodgedwongen is verstopt in de meterkast, kan je er dus voor kiezen voor een wifi versterker in de vorm van een extra router die je op het al bestaande modem aansluit. Deze nieuwe router (de wifi versterker dus) zet je vervolgens op een centrale plek neer in huis of kantoor.

Een wifi repeater

Wanneer je in slechts een enkele kamer een matig wifi bereik hebt, kun je overwegen om een bepaald type wifi versterker of eigenlijk wifi repeater aan te schaffen. Die zijn doorgaans goedkoper dan een extra router en in principe makkelijk aan te sluiten. Een wifi repeater pakt het signaal van je netwerk en versterkt dit via een soort tweede wifi netwerk. Nadeel is wel dat de oorspronkelijke snelheid van het modem door dit type wifi versterker wordt gehalveerd, omdat de repeaters niet tegelijkertijd een signaal kunnen zenden en ontvangen. Voor gemiddeld internetgebruik hoeft dit geen probleem te zijn, maar grote bestanden binnenhalen wordt lastiger. Een andere, mogelijk betere optie is dan om het te houden bij één router die je vervolgens versterkt met diverse access points in de ruimtes waar je een goede wifi verbinding wil hebben.

Wifi via het stopcontact

Wil je geen netwerkapparaten in alle hoeken van je huis? Dan is een powerline adapter een optie als wifi versterker. Met een zogenoemde powerline adapter maak je een mini netwerk in de ruimte waar je een beter wifi signaal wil. Dat gaat wel op de ouderwetse manier met een kabel tussen de adapter en je router, dus van een echt draadloos netwerk kun je dan niet meer spreken. Veel van deze powerline adapters hebben tegenwoordig echter ook een ingebouwde wifi repeater, waarmee je ook zonder kabel gebruik kan maken van de adapter. Het nadeel blijft dan wel weer dat die repeaters dus van invloed zijn op de snelheid.

Als je nog steeds vragen hebt kun je gerust contact met ons opnemen door op de chat rechtsonder te drukken of door ons een mailtje te sturen op: [email protected].

Volg ons op social media:
Facebook   Instagram   LinkedIn

Lees verder

Hoe weet ik of ik mijn computer naar Windows 11 kan updaten
14 okt. 2021
Het nieuwe besturingssysteem wat Microsoft op 24 juni 2021 heeft aangekondigd, is vrij zwaar vergeleken de eerdere Windows versies. In deze blogpost gaan we je...
Refurbished VS Nieuw
7 dec. 2021
Refurbished blijft voor vele toch een grijs gebied. Wat kun je verwachten van het uiterlijk van de refurbished laptop of desktop? Werkt deze wel even...
verschil tussen processoren
18 aug. 2021
Het barst van de processoren op de markt, je ziet vaak stickertjes op laptops waarop staat welke processor erin zit. Waar moet je op letten?...

Webshop keurmerk

Onze vermelding op sys.keurmerk.info/

PC Toppers is een gekeurde webshop door Stichting Webshop Keurmerk.

Bekijk hier ons certificaat

Klantenservice

Terug

Producten

PC Toppers maakt gebruik van een Grade systeem om aan te geven hoe het uiterlijk van een bepaald model eruit ziet. De laptops in de afbeeldingen zijn niet de daadwerkelijke laptops die aangeboden worden, deze worden puur gebruikt als voorbeeld.

De sterren systeem heeft alleen betrekking tot het uiterlijk qua gebruikssporen van de laptop en geeft dus geen verdere informatie over specificaties, status van de accu etc.

Laptops worden altijd geleverd met een toetsenbord in US QWERTY of AZERTY op aanvraag.

Bij veel producten kan u bepaalde specificaties upgraden. Welke specificaties geüpgraded kunnen worden is afhankelijk van het product.

Bij een upgrade van een grotere SSD wordt de SSD waarmee het product oorspronkelijk geleverd zou worden niet meegeleverd.

Ja, je ontvangt altijd een factuur per e-mail. Indien je tijdens het afrekenen je bedrijfsnaam invoert, ontvang je een btw-factuur op naam. Let-op: indien het een marge product betreft ontvangt u geen btw-factuur maar een marge factuur. De gegevens voor de btw-factuur kun je invullen tijdens het bestellen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Klantenservice

Terug

Betalingen

PC Toppers biedt verschillende betaalmogelijkheden aan, die allemaal kosteloos zijn in gebruik:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Apple Pay
  • Klarna Achteraf Betalen
  • Creditcard (Maestro, Mastercard & Visa)

Om te zorgen dat alle betalingen veilig verlopen, maken wij gebruik van een beveiligde internetverbinding.

Deze verbinding wordt automatisch tot stand gebracht zodra je onze website bezoekt.

Hiermee worden alle betalingsgegevens versleuteld verstuurd. Je herkent onze veilige SSL-verbinding aan het gesloten hangslot in de adresbalk.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Klantenservice

Terug

Garantie & Retour

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar.

Is dit niet mogelijk? Dan krijg je je geld terug.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Bij refurbished artikelen is de standaard garantieperiode 1 jaar.

Bij nieuwe artikelen is de standaard garantieperiode 2 jaar.

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant. Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op. Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij PC Toppers. Verder vallen onderstaande punten buiten onze garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode
  • Gebogen toestellen
  • Gebroken cameralens of onderdelen
  • Beschadigde of vieze laadconnector
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen

Het duurt gemiddeld 1 tot 3 werkdagen voordat je product bij ons arriveert. Vervolgens proberen we binnen 48 uur je product te repareren en te retourneren. Hierna wordt je product weer naar je teruggestuurd.

Heb je een probleem met het moederbord? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit.

Bij de keuze voor “geld retour” is de terugbetaaltermijn zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 7 dagen nadat u de herroepingsmededeling van de klant heeft ontvangen.

Let op: deze keuze is enkel geldig binnen de 14 dagen bedenktijd.

Helaas is het zo, dat als je toestel zware fysieke schade heeft opgelopen waardoor de glazen onderdelen zijn gebroken, of wanneer de telefoon verbogen is of waterschade heeft opgelopen, het toestel niet meer kan worden gerepareerd onder de garantie. Dit staat ook vermeld in “Garantie & Retour”.

In zo’n situatie kun je ons je toestel toesturen waarna we het toestel tegen betaling repareren. Indien de telefoon zo beschadigd is dat deze niet meer kan worden gerepareerd, kunnen we een schatting van de reparatiekosten opstellen welke je voor je verzekering kan gebruiken.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Filters

Prijs
Merk
Schermgrootte
Processor
Besturingssysteem
Ingebouwde camera

Klantenservice

Terug

Bestellen & Levering

Standaard verzenden wij pakketten met PostNL en UPS de kosten hiervan bedragen €7,50 euro (excl. BTW).

Bestellingen boven €100 euro worden binnen Nederland en België gratis verzonden.

Wij versturen onze pakketten via PostNL en UPS.
Je bestelling wordt altijd verzekerd verzonden.

Het is helaas niet mogelijk om je pakket af te halen, wel kun via de de PostNL of UPS app kiezen om je pakket bij een pakketpunt te laten bezorgen.

Wij streven ernaar om alle pakketten dezelfde dag nog te verzenden (indien voor 18:00 besteld).

Je ontvangt dezelfde dag daarom ook een email met de Track & Trace waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

De bevestigingsmail wordt automatisch verstuurd. Controleer ook even je postvak “ongewenst” (spam). Staat de e-mail daar ook niet in? Dan heb je misschien een verkeerd e-mailadres ingevuld. Als je er niet uitkomt neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons e-mailadres. Deze kun je hier vinden:

085-0606775
[email protected]
Allereerst spijt het ons dat je een klacht hebt. We helpen je graag om dit op te lossen. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Dat vinden we erg vervelend. Zoek in dat geval zo snel mogelijk contact met onze servicedesk. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Het afleveradres kan zolang de bestelling nog niet verzonden is gewijzigd worden.

We vragen je in dit geval contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer je artikel reeds verzonden is, is het helaas niet mogelijk het te wijzigen. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Inloggen

Nog geen account? Registreer een account.