Voor 18:00 besteld, morgen in huis!

4,9 / 5
9 beoordelingen!

Stichting Webshop Keurmerk

14 dagen gratis retourrecht!

Winkelwagen

verschil tussen chromebook windows

Wat is het verschil tussen een Windows of Chromebook laptop?

Door: Roel Petra
27 sep. 2021

Blogpost delen:

Om te beginnen, Windows is een besturingssysteem en een Chromebook is een laptop (vaak gebruikt door studenten). Op een Chromebook draait ChromeOS, maar wat zijn de verschillen tussen ChromeOS en Windows?

Windows

Ontwikkeld door Microsoft. Dit is het meest gebruikte besturingssysteem van de wereld. Je kunt programma’s (zoals Word of Excel) zelf installeren en bestanden lokaal opslaan. Maar je kunt er ook voor kiezen om bestanden in de cloud op te slaan, dit is een mogelijkheid, geen verplichting.

ChromeOS

Ontwikkeld door Google. Het besturingssysteem voor Chromebooks. Je kunt programma’s niet lokaal installeren en werkt eigenlijk altijd in de cloud. Niet handig als je lang zonder internet zit. Er is een mogelijkheid om lokaal te werken, maar bestanden worden dan niet gesynchroniseerd met je cloud.

Bestanden kun je lokaal opslaan maar je hebt beperkte opslagruimte waardoor je ze vaker opslaat in je Google Drive.

Je hebt dus beperkte mogelijkheid om gebruik te maken van je lokale opslag en bent dus verplicht online te werken en je bestanden op te slaan.

Ook kun je geen gebruik maken van een andere browser dan Google Chrome, je bent dus erg gelimiteerd aan de werking van het besturingssysteem.

Waarom zijn Chromebooks goedkoper dan andere laptops?

De hardware die aanwezig is in een Chromebook is niet geschikt voor Windows (die vaak veel hogere hardware matige eisen stelt).

Hierover kun je meer lezen in ons artikel:

WAT IS EEN GOEDE PC OF LAPTOP

Gamen, foto en/of videobewerking is dus niet mogelijk op een Chromebook.

Bouwkwaliteit

De kwaliteit verschilt per laptop, Chromebooks zijn goedkoper dan overige laptops maar onderdelen zijn enorm duur waardoor reparatie vaak resulteert in een nieuwe Chromebook. Niet heel erg duurzaam dus.

Echter zijn ook niet alle laptops even stevig gebouwd maar de onderdelen zijn wel beter leverbaar waardoor reparatie betaalbaarder is. Let hier dus goed op bij aanschaf.

Voordelen en nadelen van een Chromebook

Voordelen

  • Goedkoper dan Windows laptops
  • Snel met ChromeOS
  • Lange accuduur vanwege het lichte besturingssysteem
  • Beveiliging is ingebouwd

Nadelen

  • Programma’s kun je niet installeren
  • Niet gemaakt voor zwaardere taken
  • Dure reparaties en goedkope bouw
  • Geen mogelijkheid tot uitbreiding van de opslag

Overweeg dus goed de nadelen tegenover de voordelen voordat je aan een Chromebook begint.

We hopen je wat geleerd te hebben in dit artikel. Als je nog steeds vragen hebt kun je gerust contact met ons opnemen door op de chat rechtsonder te drukken of door ons een mailtje te sturen op: i[email protected].

Lees verder

Hoe duurzaam is de iPhone 13 in productie
3 mei. 2022
Ook voor Apple is het tijd om een stuk duurzamer worden. Apple heeft grote beloftes betreft het klimaat, maar weet het die ook waar te...
wat is refurbished
19 jul. 2021
Dit is een veel voorkomende vraag. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe laptop komen het vaak wel eens tegen. Refurbished betekent in het...
Wat is OLED
27 okt. 2021
Smartphones, tablets, tv’s en andere apparaten zijn steeds vaker voorzien van oled schermen. Maar wat zijn dat nou eigenlijk precies en verschijnen er alweer betere...

Webshop keurmerk

Onze vermelding op sys.keurmerk.info/

PC Toppers is een gekeurde webshop door Stichting Webshop Keurmerk.

Bekijk hier ons certificaat

Klantenservice

Terug

Producten

PC Toppers maakt gebruik van een Grade systeem om aan te geven hoe het uiterlijk van een bepaald model eruit ziet. De laptops in de afbeeldingen zijn niet de daadwerkelijke laptops die aangeboden worden, deze worden puur gebruikt als voorbeeld.

De sterren systeem heeft alleen betrekking tot het uiterlijk qua gebruikssporen van de laptop en geeft dus geen verdere informatie over specificaties, status van de accu etc.

Laptops worden altijd geleverd met een toetsenbord in US QWERTY of AZERTY op aanvraag.

Bij veel producten kan u bepaalde specificaties upgraden. Welke specificaties geüpgraded kunnen worden is afhankelijk van het product.

Bij een upgrade van een grotere SSD wordt de SSD waarmee het product oorspronkelijk geleverd zou worden niet meegeleverd.

Ja, je ontvangt altijd een factuur per e-mail. Indien je tijdens het afrekenen je bedrijfsnaam invoert, ontvang je een btw-factuur op naam. Let-op: indien het een marge product betreft ontvangt u geen btw-factuur maar een marge factuur. De gegevens voor de btw-factuur kun je invullen tijdens het bestellen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Klantenservice

Terug

Betalingen

PC Toppers biedt verschillende betaalmogelijkheden aan, die allemaal kosteloos zijn in gebruik:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Apple Pay
  • Klarna Achteraf Betalen
  • Creditcard (Maestro, Mastercard & Visa)

Om te zorgen dat alle betalingen veilig verlopen, maken wij gebruik van een beveiligde internetverbinding.

Deze verbinding wordt automatisch tot stand gebracht zodra je onze website bezoekt.

Hiermee worden alle betalingsgegevens versleuteld verstuurd. Je herkent onze veilige SSL-verbinding aan het gesloten hangslot in de adresbalk.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Klantenservice

Terug

Garantie & Retour

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar.

Is dit niet mogelijk? Dan krijg je je geld terug.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Bij refurbished artikelen is de standaard garantieperiode 1 jaar.

Bij nieuwe artikelen is de standaard garantieperiode 2 jaar.

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant. Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op. Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij PC Toppers. Verder vallen onderstaande punten buiten onze garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode
  • Gebogen toestellen
  • Gebroken cameralens of onderdelen
  • Beschadigde of vieze laadconnector
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen

Het duurt gemiddeld 1 tot 3 werkdagen voordat je product bij ons arriveert. Vervolgens proberen we binnen 48 uur je product te repareren en te retourneren. Hierna wordt je product weer naar je teruggestuurd.

Heb je een probleem met het moederbord? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit.

Bij de keuze voor “geld retour” is de terugbetaaltermijn zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 7 dagen nadat u de herroepingsmededeling van de klant heeft ontvangen.

Let op: deze keuze is enkel geldig binnen de 14 dagen bedenktijd.

Helaas is het zo, dat als je toestel zware fysieke schade heeft opgelopen waardoor de glazen onderdelen zijn gebroken, of wanneer de telefoon verbogen is of waterschade heeft opgelopen, het toestel niet meer kan worden gerepareerd onder de garantie. Dit staat ook vermeld in “Garantie & Retour”.

In zo’n situatie kun je ons je toestel toesturen waarna we het toestel tegen betaling repareren. Indien de telefoon zo beschadigd is dat deze niet meer kan worden gerepareerd, kunnen we een schatting van de reparatiekosten opstellen welke je voor je verzekering kan gebruiken.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Filters

Prijs
Merk
Schermgrootte
Processor
Besturingssysteem
Ingebouwde camera

Klantenservice

Terug

Bestellen & Levering

Standaard verzenden wij pakketten met PostNL en UPS de kosten hiervan bedragen €7,50 euro (excl. BTW).

Bestellingen boven €100 euro worden binnen Nederland en België gratis verzonden.

Wij versturen onze pakketten via PostNL en UPS.
Je bestelling wordt altijd verzekerd verzonden.

Het is helaas niet mogelijk om je pakket af te halen, wel kun via de de PostNL of UPS app kiezen om je pakket bij een pakketpunt te laten bezorgen.

Wij streven ernaar om alle pakketten dezelfde dag nog te verzenden (indien voor 18:00 besteld).

Je ontvangt dezelfde dag daarom ook een email met de Track & Trace waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

De bevestigingsmail wordt automatisch verstuurd. Controleer ook even je postvak “ongewenst” (spam). Staat de e-mail daar ook niet in? Dan heb je misschien een verkeerd e-mailadres ingevuld. Als je er niet uitkomt neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons e-mailadres. Deze kun je hier vinden:

085-0606775
[email protected]
Allereerst spijt het ons dat je een klacht hebt. We helpen je graag om dit op te lossen. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Dat vinden we erg vervelend. Zoek in dat geval zo snel mogelijk contact met onze servicedesk. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Het afleveradres kan zolang de bestelling nog niet verzonden is gewijzigd worden.

We vragen je in dit geval contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer je artikel reeds verzonden is, is het helaas niet mogelijk het te wijzigen. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Inloggen

Nog geen account? Registreer een account.