Voor 18:00 besteld, morgen in huis!

4,9 / 5
9 beoordelingen!

Stichting Webshop Keurmerk

14 dagen gratis retourrecht!

Winkelwagen

Refurbished VS Nieuw

Refurbished vs. Nieuw

Door: Bodhi Dogger
7 dec. 2021

Blogpost delen:

Refurbished blijft voor vele toch een grijs gebied. Wat kun je verwachten van het uiterlijk van de refurbished laptop of desktop? Werkt deze wel even goed als een nieuwe laptop of desktop? Het is begrijpelijk dat men dit denkt aangezien het toch een gebruikt product blijft. Op Marktplaats wil je ook het liefst eerst kijken voordat je iets koopt.

Wij gaan hier verschillen uitleggen over refurbished en nieuw. Hoe zijn de prestaties? En wat is de verwachte levensduur van beide laptops? We pakken grotere merken zoals Acer, HP, Dell, Lenovo & Asus.

Plus & Minpunten

Refurbished Plus- & Minpunten

+ Zakelijke markt kwaliteit (refurbished met garantie)

De kwaliteit van zakelijke producten zijn altijd hoger, dit komt doordat de fabrikant altijd 3 jaar garantie geeft op zakelijke desktops en laptops. Ook wij geven altijd een jaar garantie, mocht er wat ontbreken of mis zijn met de desktop of laptop dan lossen wij dit uiteraard zo snel mogelijk voor je op!

+ Natuurvriendelijkheid (duurzaam)

Een simpel, maar wel belangrijk voordeel is de eco-vriendelijkheid. Refurbished producten verkopen is als het ware een vorm van recyclen. Vaak bevat elektronica veel vervuilende stoffen die lastig afbreekbaar zijn. Bovendien is het niet alleen voor de natuur fijn, maar ook voor consumenten zou het zonde zijn als nog prima producten worden gedumpt. Al met al is ook deze vorm van recyclen goed voor de natuur én voor de mens.

+ Vaak goedkoper dan nieuw

Kosten van refurbished laptops zijn vaak aanzienlijk lager dan een nieuwe laptop. Nieuwe laptops zijn vaak vele malen duurder dan refurbished en hebben bij lange na niet dezelfde hoge kwaliteit.

+ / – Minimaal 3 jaar oud

Refurbished laptops zijn vaak minimaal 3 jaar ouder dan nieuwe laptops. Zakelijke modellen lopen ver voor op de nieuwe markt voor consumenten en zijn daarom ook gewoon uitgerust met USB 3, krachtige processoren en allemaal overige nieuwe functies die nieuwe laptops voor consumenten ook hebben.

– Geen nieuwe kwaliteit

Hoe je het ook went of keert het blijven gereviseerde producten. Nieuw zullen ze dus nooit zijn en er kan dus hier en daar een krasje op de behuizing zitten. Er word altijd een grondige hardware check uitgevoerd op alle laptops en desktops om een minimale zekerheid van kwaliteit aan het product te koppelen. 

Nieuw Plus- & Minpunten

+ Nieuwe kwaliteit

Bij nieuw weet je altijd zeker dat jij de eerste eigenaar bent en met die reden dus ook altijd dat het product in volledige nieuwstaat verricht.

+ Nieuwe specificaties

Alhoewel refurbished laptops uit de zakelijke markt vaak voorlopen op de nieuwe laptops in de consumenten markt zijn nieuwe laptops toch vaak uitgerust met nieuwere specificaties zoals (bijvoorbeeld) de processor.

+ 2 jaar fabrieksgarantie

De garantie periode van nieuw is over het algemeen langer dan dat van refurbished laptops. Vaak is de service van bedrijven die refurbished verkopen sneller dan de fabrieksgarantie aangezien de laptop teruggestuurd word naar de fabrikant.

– Prijsverschil

Nieuwe laptops / desktops zijn vaak vele malen duurder dan refurbished laptops / desktops. Dit komt doordat nieuwe laptops gebruikmaken van nieuwere processoren die met verloop van tijd een groot deel van hun waarde verliezen. Je kunt dit vergelijken met telefoons die na de release van een nieuwer model al een heel stuk goedkoper worden.

Zie hieronder een kleine vergelijking van een zakelijke refurbished laptop tegenover een nieuwe consumenten laptop. Bekijk de specificaties, prijs en de garantie.

HP ProBook 450 G4 – Refurbished: https://pctoppers.nl/products/hp-probook-450-g4-refurbished

ASUS X415EA-EB532T – Nieuw: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_asus-x415ea-eb532t-1703032.html

Als je nog steeds vragen hebt kun je gerust contact met ons opnemen door op de chat rechtsonder te drukken of door ons een mailtje te sturen op: [email protected].

Volg ons op social media:
Facebook   Instagram   LinkedIn

Lees verder

verschil tussen chromebook windows
27 sep. 2021
Om te beginnen, Windows is een besturingssysteem en een Chromebook is een laptop (vaak gebruikt door studenten). Op een Chromebook draait ChromeOS, maar wat zijn...
Kan ik een virus krijgen op mijn iPhone of iPad
21 okt. 2021
Er bestaat geen enkele software die waterdicht is. Zolang het gemaakt kan worden, kan het gekraakt worden. Technisch gezien is het een absolute onwaarheid dat...
Wat is OLED
27 okt. 2021
Smartphones, tablets, tv’s en andere apparaten zijn steeds vaker voorzien van oled schermen. Maar wat zijn dat nou eigenlijk precies en verschijnen er alweer betere...

Webshop keurmerk

Onze vermelding op sys.keurmerk.info/

PC Toppers is een gekeurde webshop door Stichting Webshop Keurmerk.

Bekijk hier ons certificaat

Klantenservice

Terug

Producten

PC Toppers maakt gebruik van een Grade systeem om aan te geven hoe het uiterlijk van een bepaald model eruit ziet. De laptops in de afbeeldingen zijn niet de daadwerkelijke laptops die aangeboden worden, deze worden puur gebruikt als voorbeeld.

De sterren systeem heeft alleen betrekking tot het uiterlijk qua gebruikssporen van de laptop en geeft dus geen verdere informatie over specificaties, status van de accu etc.

Laptops worden altijd geleverd met een toetsenbord in US QWERTY of AZERTY op aanvraag.

Bij veel producten kan u bepaalde specificaties upgraden. Welke specificaties geüpgraded kunnen worden is afhankelijk van het product.

Bij een upgrade van een grotere SSD wordt de SSD waarmee het product oorspronkelijk geleverd zou worden niet meegeleverd.

Ja, je ontvangt altijd een factuur per e-mail. Indien je tijdens het afrekenen je bedrijfsnaam invoert, ontvang je een btw-factuur op naam. Let-op: indien het een marge product betreft ontvangt u geen btw-factuur maar een marge factuur. De gegevens voor de btw-factuur kun je invullen tijdens het bestellen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Klantenservice

Terug

Betalingen

PC Toppers biedt verschillende betaalmogelijkheden aan, die allemaal kosteloos zijn in gebruik:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Apple Pay
  • Klarna Achteraf Betalen
  • Creditcard (Maestro, Mastercard & Visa)

Om te zorgen dat alle betalingen veilig verlopen, maken wij gebruik van een beveiligde internetverbinding.

Deze verbinding wordt automatisch tot stand gebracht zodra je onze website bezoekt.

Hiermee worden alle betalingsgegevens versleuteld verstuurd. Je herkent onze veilige SSL-verbinding aan het gesloten hangslot in de adresbalk.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Klantenservice

Terug

Garantie & Retour

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar.

Is dit niet mogelijk? Dan krijg je je geld terug.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Bij refurbished artikelen is de standaard garantieperiode 1 jaar.

Bij nieuwe artikelen is de standaard garantieperiode 2 jaar.

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant. Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op. Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij PC Toppers. Verder vallen onderstaande punten buiten onze garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode
  • Gebogen toestellen
  • Gebroken cameralens of onderdelen
  • Beschadigde of vieze laadconnector
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen

Het duurt gemiddeld 1 tot 3 werkdagen voordat je product bij ons arriveert. Vervolgens proberen we binnen 48 uur je product te repareren en te retourneren. Hierna wordt je product weer naar je teruggestuurd.

Heb je een probleem met het moederbord? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit.

Bij de keuze voor “geld retour” is de terugbetaaltermijn zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 7 dagen nadat u de herroepingsmededeling van de klant heeft ontvangen.

Let op: deze keuze is enkel geldig binnen de 14 dagen bedenktijd.

Helaas is het zo, dat als je toestel zware fysieke schade heeft opgelopen waardoor de glazen onderdelen zijn gebroken, of wanneer de telefoon verbogen is of waterschade heeft opgelopen, het toestel niet meer kan worden gerepareerd onder de garantie. Dit staat ook vermeld in “Garantie & Retour”.

In zo’n situatie kun je ons je toestel toesturen waarna we het toestel tegen betaling repareren. Indien de telefoon zo beschadigd is dat deze niet meer kan worden gerepareerd, kunnen we een schatting van de reparatiekosten opstellen welke je voor je verzekering kan gebruiken.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Filters

Prijs
Merk
Schermgrootte
Processor
Besturingssysteem
Ingebouwde camera

Klantenservice

Terug

Bestellen & Levering

Standaard verzenden wij pakketten met PostNL en UPS de kosten hiervan bedragen €7,50 euro (excl. BTW).

Bestellingen boven €100 euro worden binnen Nederland en België gratis verzonden.

Wij versturen onze pakketten via PostNL en UPS.
Je bestelling wordt altijd verzekerd verzonden.

Het is helaas niet mogelijk om je pakket af te halen, wel kun via de de PostNL of UPS app kiezen om je pakket bij een pakketpunt te laten bezorgen.

Wij streven ernaar om alle pakketten dezelfde dag nog te verzenden (indien voor 18:00 besteld).

Je ontvangt dezelfde dag daarom ook een email met de Track & Trace waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

De bevestigingsmail wordt automatisch verstuurd. Controleer ook even je postvak “ongewenst” (spam). Staat de e-mail daar ook niet in? Dan heb je misschien een verkeerd e-mailadres ingevuld. Als je er niet uitkomt neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons e-mailadres. Deze kun je hier vinden:

085-0606775
[email protected]
Allereerst spijt het ons dat je een klacht hebt. We helpen je graag om dit op te lossen. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Dat vinden we erg vervelend. Zoek in dat geval zo snel mogelijk contact met onze servicedesk. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Het afleveradres kan zolang de bestelling nog niet verzonden is gewijzigd worden.

We vragen je in dit geval contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer je artikel reeds verzonden is, is het helaas niet mogelijk het te wijzigen. Je kunt ons bereiken via de onderstaande contactmethodes:

085-0606775
[email protected]
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op:

085-0606775
[email protected]

Inloggen

Nog geen account? Registreer een account.